Wednesday, January 9, 2013

Diet hari pertama katanyeee

Semalam kate nak bagitau ape menu aku makan kan? Ekceli semalam tu tak di amik kire sebab pagi tu bekpes dah amik carbo. Opismate bawak sandwich pulak. Tetiba terlupa tengah berdiet. Ok lupe la sangatttt...padahal tak bole tengok makanan..asik dok nak mengunyap.

Tengahari tu makan ni jeee...


Ayam goreng dua ketul beli kat cafe opis sajo. Memang ni je pun lauk yang ade. Kat opis ni bukan bole turun lambat. Padahal lunch break kul 1 kan..tapi bila ko turun kul 1 maka semuanye udah licinnn.. So ni pun kire rejeki aku la ada ayam ni. Kalo idak mau tak jadik diet..muahahaha

Mula-mula nak ngadap ayam ni kena saiko dengan kengkawan. Macam-macam tohmahan dan cobaan dilemparkan wooo wooo wooo... Tapi buat pekak je la kan. Tapi dalam pada buat pekak tu dok berbalah jugak la. Kena back up jugak..kalo dok dengar buat pekak je hati sakit beb. Hahahaha... So far kengkawan bole paham. Tapi perit la dok dengar dialog-dialog..eeellleeeehhhh diet kononnnn...ni bole tahan sari je ke?bole cayeee keee?? Huh memacam lagi la dugaan nak berdiet ni.

Petang pulak geng ajak lepak minum. Pehhh dugaan maha hebat ni. Kemain fenin nak pilih menu ape. Takan nak tengok je dorang melantak kan? Fenin punye fenin oder chicken burger dengan air suam kauuuu.. Hahaha..tak penah lepak minum air suam je. Bege tu pun aku makan ayam dia je..roti aku bagi kat member. Tapi pedih le telinga nak dengar dorang kutuk kan.. Sabarrrrrrr..

Pehtu dorang ajak gi pasar malam pulak. Ok la bole jejalan kire senaman jugak tu. Tapi tak tahannye dengan dugaan makanan2 tu.. Adoyaiii.. Dalam pada mengelak tu kan beli jugak la puyuh berempah seko. Saje nak bagi anak tekak ni puas hati. Pehtu dengan telo 10bijik kunun nak buat scramble eggs for bekpes tomolo.

Balik ingat dah lepas dugaan2 tu sume. Tapiii tidakkk okkkk... Cik abang pulak ajak kuar minum. Ok dalam kepala ni dah fenin balik. Ape le yang aku nak oder ni kang. Tengok dia makan roti pisang cam sedap je. Terus oder tosai dengan teh o panas. Demmmmmm..terus kelaut diet aku semalam. Huwaaaaaaaaaaaaa..

So kena start semula hari ni. Berbekalkan 4 bijik telo yang telah discramblekan. Tu untuk bekpes and kudap sampai ke lunch. Mintak2 berjaya le aku menempuh dugaan yang mahaaaa dasat untuk hari ni pulak. Pelisss doakan aku yeeee... :p




No comments: