Wednesday, June 20, 2012

Positif kah aku?


Dah beberapa kali jadik camni. Padahal masa kena tu dah nasihat banyak kali pada diri sendiri jangan jadik lagi, beringat, jangan jadik lagi... alih-alih kang sama jugak. Sah makan semut satu tong, pelupa sangat.

Banyak benda dah aku buat silap. Banyak kali jugak beringat supaya benda tu tak berulang lagi. Tapi kita kan manusia. Tak pernah lari dari buat kesilapan yang selalunya kita sendiri yang carik masalah tu. Macam aku, kalau benda tu jadik sebab kebodohan aku sendiri memang sampai mati aku ingat. Terngiang-ngiang di ingatan gitew. Pastu mula lah meraban mensalahkan diri sendiri. Tapi nak salahkan diri sendiri pun benda dah jadik kan? Kena jugak belajar redha terima benda tu seadanya. Walaupun dalam masa yang sama susah bebenor nak melupakan. Kalau sekali-sekala benda tu terflash back balik, aku cuba tarik nafas panjang-panjang, dalam-dalam...dan cuba taknak ingat (kununnya padahal benda tu akan ulang tayang balik). Pandai-pandai lah handle ok. 

Dah sebulan benda bodoh ni asyik dalam ingatan aku. Salah sendiri. Yang nyata pasni aku takkan percayakan orang dan akan lebih berhati-hati. Cilakatak.

Redho. 

Sila go away plis... 

No comments: