Thursday, December 22, 2011

SBPA ditangguhkan pulak dah


Mengelupur sekor-sekor bila tau SBPA ditangguhkan. Ada yang suka dan ada jugak yang tak suka. Yang suka tu sebab boleh amik cuti hujung tahun ni. Maklum lah mak bapa sibuk nak balik kampong lah, beli baju sekolah anak lah bla bla bla... Cuti kami dibekukan sebab nak proses SBPA ni lah. Yang tak suka pulak dah penat balik sampai malam dan kerja hujung minggu untuk uruskan SBPA ni. Dannnn...paling penting semua orang dok mengelupur pasal gaji yang 'bakal' tak naik tahun depan. Ada pro, ada kontra.

Aku rasa SBPA ni tetap jugak jalan. Takan lah geng-geng 'Tertinggi' nak biarkan SBPA 'berkubur' kan? Sia-sia lah dorang sign opsyen premier tu. Gaji banyak dowhhhh... Ketua pun dah sign opsyen bersara untuk lantikan secara kontrak pulak. Takan dorang nak biarkan SBPA ni tangguh lama-lama. Ada yang mengamuk nanti kan?

Kita tengok lah besok-besok macamana. Ada berita gembira ke tidak. Harap-harap ada lah naik lagi sikit. Bukan tak bersyukur, tapi berharap dapat lebih sikit dari sekarang. Nak buat simpanan lebih. :)


Boleh baca :





4 comments:

Princess Nur said...

akak pun menggelupur ni..baru kira gaji baru..hahaha

Anonymous said...

mana boleh tangguh... kena cepatkan...
time hangpa dapat kenaikan 35% dulu hangpa setuju saja... la ni aku gred 54 naik dekat rm2K hangpa suruh tangguh pulak....memang tak adillll...... kami dulu pi belajaq punya la lama dan susah hangpa tau dak......!

nkara said...

Kak Nur,

tau takpe kak..baru seronok2 nak dapat gaji baru bulan depan. tapi kalo dapat berita gembira tak kisah tangguh pun kan. pape pun kena syukur...ada hikmah disebalik semua ni. ececeyyyy... :p

nkara said...

Deknon,

bawak-bawak le bersabor...tangguh je bukannye tak jadik. walaupun tak naik 2k macam hang...kami sedaq diri kami sapa...belajaq tak kira dulu atau sekarang sama je...ada susah, ada senang...takat 54 je pon bukan hang jusa pun kan naik ploh2 ribu...:)))