Thursday, January 20, 2011

Orkid.

orkid memang cantik dipandang. dipegang pun boleh. tapi nak ditanam payah. mungkin orang lain senang. minat memang lah senang kan? takda benda susah kalau dah minat. bagi aku pulak sebaliknya. susah dan leceh. sebab? tangan panas. pokok susah nak hidup. itu alasan sebenarnya. kalau tak minat semua susah. semua leceh.

disudut hati ada jugak berangan nak buat ala-ala garden depan rumah. satu hari nanti. kalau dah berkeluarga. dan ada rumah yang ada kawasan tanah luas sikit dari rumah flat sekarang. atau patut tak aku carik suami yang bertangan sejuk. tanam pokok tak mati?


12 comments:

erkies said...

HEHEHEHE, kak yat tukar gear!

e~where said...

join LTDL ker??? hehehe... siap pkai topi kslamatan agy...:) hehehe...
smpat agy sggah taman orkid kn.. cpat g kejar balik...:)hehhee

Muhammad Burn said...

mmg best kalau pandai landskap. sy pun suka tnm2 pokok ni. kalau byk bljr, tentu boleh hidup pokok tu. cari la tips kt internet, n tnye org bpglaman. saya paling minat bela ikan laga. dan sekarang, saya dah boleh biakkan sendiri.

nkara said...

erkies,
kaki kejang dow...penat gile! tapi best!

nkara said...

e~where,
LTDL tu ape dik? akak kureng paham..huhu

cycling kat taman botani je ni.sambil2 tu lepak2 kejap...

nkara said...

burn,
wah dah boleh biakkan baka ikan laga? hebat!

sy minat nak buat taman ulam-ulam nanti. senang nak makan gi amik kat tepi umah je. boleh awet muda. (:

nub said...

huhuu..mencabar btoi keja ni..hehe

Muhammad Burn said...

cantik la tu. nt saya dtg pow.hehe

nkara said...

nub,
mmgggg mencabar..kekekeke

nkara said...

burn,
nak pow ikan laga awak pulak...hehe

qistinasafiah said...

aunty, taman botani mana ni? rajinnya aunty cycling..

watie said...

tangan ko sedap wat lempang orang jer...hahaha.