Friday, November 12, 2010

Stress.

takde la stress pun. gimik je tu... hehe.

semalam dengar desas-desup si pengkabar angin mengatakan akan berlakunye rotation jobs sekali lagi. dan nama aku sekali lagi menduduki carta teratas. hahaha...

actually, aku takde hal dalam pertukaran keja ni. mana kau nak letak aku, aku tak kisah... tapi orang lain tu la yang mengelabah takut nak dok tempat aku. takut kena selalu outstation. alasan takleh pakai de... aku rasa mana-mana tempat dalam gomen ni kau memang kena keluar outstation. tapi maybe sebab aku dok latihan kot. nak pulak yang kena reshuffle tu agak berusia orangnye so masing-masing tanak dok latihan yang ramai orang-orang bujang ni. 

dalam keja ni takyah nak stress sangat. lagi kau stress lagi banyak keja tak siap. betul tak? agak-agak keja tu perlu hold, kau holdkan dulu. buat keja yang lain, dah siap then kau buat balik.

rasanye stress dengan keja ada kaitan jugak dengan situasi dan persekitaran tempat keja kan? kalau kawan or bos salah satu punca stress kau, kau abaikan je...janji keja kau siap. kalau kawan-kawan mensakitkan hati, carik je kawan lain. takyah nak penin-penin...tak kawan dengan dia pun bukan tak potong gaji kan? macam bos pulak, kalau banyak cengkadak sangat buat dekkk je...sama-sama makan gaji kan? as long kau tak bergaduh dengan dia sudah. kalau masuk bab gaduh melawan pe semua ni payah skit kalau dalam gomen ni. yang jadik mangsa laporan nilaian prestasi tahunan. bab ni memang agak tidak puas hati jugak sebab dia melibatkan periuk nasik orang nak naik pangkat, gaji dan so on. 

agak-agak takleh nak tahan stress tu, moh le kita ramai-ramai baca doa apabila menghadapi stress ni. insyaAllah dapat membantu...





6 comments:

AiMaN said...

biasa je..x sterss pn.

Nur-Za Marlyana Mohd Kamal said...

aih best ape pegi outstation, hehe

Seri Bahasa said...

setiap orang mesti menghadapi stress. tapi bila kita boleh kawal keadaan ia tak akan membawa apa-apa kemudaratan kepada kita.

ctbella said...

kak yat...kalau dak praktikal yg stress pulak cmne ???...heee...ad nasihat x tuk kes neh?

qistinasafiah said...

Terima kasih berkongsi doa tu..insyaAllah saya akan amalkan kelak :)

nkara said...

ctbella,

aiks. praktikal pon stress ke?
takpe..tak lame lg nak abis pastu tak stress dah...hehehe