Wednesday, September 1, 2010

Kueh raya

tadi kat opis sana sini orang dok usung plastik berisi kueh raya. errr..termasuk aku..hehe.

anda pulak bagaimana? berpenat lelah buat kueh raya or tunjuk tunjuk je? tunjuk tunjuk tu beli lah..hehehehe

macam tahun tahun lepas, aku tetap tak miss tempah kueh raya je. leceh lah nak buat buat ni... ceh alasan malas camtu la kan. malas dan tak pandai. ok aku ngaku...

tahun ni aku tak tempah banyak. bajet bebbb... walaupun pagi tadi duit raya dah masuk, tapi kena pikir jugak kehidupan lepas raya. sakan sangat berbelanja untuk raya, lepas raya makan megi pulak. makan megi sedap jugak kan sekali sekala, tapi kalo dah tiap tiap hari mau bebal aku.

untuk tahun ni, aku tempah 5 jenis kueh raya je.





babyface, mocha crunchy & tapak kuda ku lari gagah berani...

ni baru 3 jenis yang sampai. kueh babyface tu aku yang suka suka bagi nama. rasa dia macam susu+nestum. kunun kunun kalo makan macam baby la. so yang si pemakan tu akan bermuka bayi. boleh gitu? tapak kuda ku lari gagah berani tu pun aku suka suka tambah. hehe. nama dia tapak kuda je. aku tak rasa pun sample kueh kueh ni except babyface (lagi sebalang aku dah bedal), taktau camna nak komen rasa dia. nanti lepas raya aku bagitau, nak rasa sekarang sayang pulak. lagi 2 jenis tak sampai, choc chips more (more tu aku tambah) dengan kueh tiram (si penjual berlagak seperti along paksa orang beli). insyaallah, next week complete kueh raya aku. dalam bajet bajet tu banyak jugak sebenarnya kan? patut bajet tu 1-2 jenis je. ni la pompuannnn...

bila agaknya nak buat kueh raya sendiri? 
kena kawen kot...hahahahahaha


4 comments:

Sumijelly said...

Nak kuih raya.......
nanti dtg raya umah aku bawa kuih raya tau..
aku tak beli yek......muahahaha

Sumijelly.com

nkara said...

yela yela...
aku bawak sebalang.
tapi untuk aku sahaja...
hahahaha

erkies said...

kenapa nak kene ade sugarbunny kat kuih raya tu..?

nkara said...

saja nak tayang...
sugarbunnies tak cukup..
uwaaaaa...