Thursday, September 3, 2009

♪♫。゚Masak Lagi゚。♫♪

dah jadik belog memasak pulak belog aku nih.
tengah kemaruk biarkan la...
kang datang angin tsunami malas, masak air pun pun aku xhingin.
dah la keje kat opis pun aku malas sangat nak buat skang.
siap main pilih-pilih yang urgent je.
agak-agak tak berapa nak urgent aku postpon buat lepas raya kang.
harap-harap takda la perepot bagitau kat bos aku.

menu berbuka hari nih aku tengok macam lebih kureng je dengan semalam.
dah nama pun semalam aku beli buat setok.
so sah-sah la minggu nih aku makan benda yang sama je.
cuma aku akan menvariasikan secara kreatif bahan-bahan tersebut.
muahahahaha...

semalam minum air oren sunquick, so hari nih tukar yakult plak.
semalam ada ikan goreng, tapi hari nih ada telo masin.
nasik tetap sama tapi kuantiti terlebih sket. kurma sebijik kena ada.
semalam ada sambal tumis tempoyak, hari nih tetap sama.
setok sambal 3 hari ok. jangan tercirit sudah...
sayur macam semalam, kacang buncis dengan karot tapi
additional kobis bunge dengan tomato.
siap ada sotong dengan udang lagi.
kunun nak masak paprik sayur seafood tapi cam tak menjadik je.
takda bau daun limau purut pun, padahal aku dah boh banyak dah.
ke kena boh satu pokok baru ok?

anybody wanna help me cooking?

6 comments:

sumijelly said...

darling...u letak daun tu time biler..
letak pas habis sume rmaska @ ko letak memula sekali??
dh letak serai ker??halia ada x??
huhuhu....
meh dtg umah ku..aku maskakan la paprik ko..
muahahha........

✿nkara✿ said...

sumi darling,

takda mula2 sangat...
lepas masuk sotong ngan udang i boh la.
serai dah boh...
halia pun dah boh...
bau daun tu je takda...
nampak sangat tak reti masak...huhu

sumijelly said...

oh...sumer dhbubuh yek..
emm aku rasa daun tu yg x cukup wangi..
mana daun ko pakai daa??
atau adakah ko salah daun..huhuhuhu
itu mungkin tidak kan??
hehehe

✿nkara✿ said...

sumi,

agaknye la...
sila salahkan ane kedai tu.
tp smlm aku masak tomyam elok je bau dia...pelik aku.

AdamIna said...

kelakar la ko ni lalink... hikhik

✿nkara✿ said...

ina lalink,

more mistake make perfect kan? kan? kan? huhuhu