Monday, July 13, 2009

♪♫。゚Rapid Shooting゚。♫♪

lepas mempanjat bukit, kami pegi rapid shooting kat sungai tembeling plak.
rapid shooting = meluncur dengan pantas/cepat.
naik bot secara tong-tong. dalam rm130-rm150 gak la se-bot.
kami sewa 2 bot. bot yang aku naik nih masuk 7 org. lagi 1 bot 8 orang.
ikutkan boleh je naik 15 orang sekaligus tapi lepas sesi timbang menimbang
tambah lak tengok seko-seko dah bau cam cipan so kena la amik 2 bot.

ingat bot laju ke? jangan harappp..
tongkang kayu atap zink ada.

yang bestnye rapid shooting nih kita dapat mandi free.
skali pokcik tu drift habis sume kena simbah air.

habis terkelepek aku punye tudung.
bontot pon habis basah sebab air dah bertakung dalam bot.

lepas pokcik buat u-turn, dia tanya nak pegi tak orang asli settlement?
alang-alang dah lalu baik singah kan?

lepas je parking terus mensidai muka. kasik tudung aku kering dulu.

tengah tunggu orang asli bateq ni buat demo.
pokcik tu kata skang orang asli kat sini dah demand.
sape nak datang tengok tempat dorang, tangkap gambar sume kena bayo.
tapi kitorang pegi dengan orang perhilitan so kira bagi derma sket sorang je.

kat sini dorang ada jual handicrafts.
ada gelang, anyaman...sumpit pun ada.

orang asli bateq nih tak dok tempat yang sama.
tapi still dalam area taman negara ni jugak.
so dorang buat umah macam ni la. senang nak blah agaknye.

demo nak hidupkan api pakai kayu tanpa lighter.
kena tarik rotan (ke kayu?aku pun taktau) kat kayu sampai berasap.

bila dah berasap, cepat-cepat tenyeh kat daun kering.
kang bara padam jenuh lak nak menonyoh lagi.

sambil-sambil tu tiup-tiup sket kasik berasap kuar api.

tadaaaa....
dorang buat bleh la api hidup, tengok abang zali buat plak.....

sampai putus rotan tu langsung tak nampak bayang asap dah.
huh...api jauh skali.

lepas tu demo buat damak sumpit.
cara-cara dia aku lupe save dalam otak aku. dah lame sangat terperap.
korang google je la ek...hehe.

sume gian nak menyumpit. ingatkan senang. susah woo...

eceh... muka konpius. ntah mane ilang damak aku ntah.
sasaran terlebih sudahhh...

lepas tu kitorang nak jumpa tok batin kat atas sana plak.

agaknye tali tu guna macam ni kot? ala-ala tarzan okek.

babygirl tersebut terpaksa disensoredkan.
tido rehat sume atas tikar. atap nipah. langsung takda kemudahan langsung.
insaf. so syukur dengan apa yang ada ok?

nape dorang suke pakai kain batik ek? ada sesape bleh jawap??

baju biru jalur-jalur + cap biru = tok batin.

lepas balik minum kat jeti jap. pastu nak pegi sopin t-shirt untuk sourvenir.
tata...

4 comments:

AdamIna said...

asyik jalan je ko ye yat.... mcmne nak belanja kalo mcm nie..kite post pone la dating kite erkk..thn depan.. huhuhu

sumijelly said...

waa.....bestnya..
jalan sakan ko yek.....
oit.. x reti2 ker nak komen aku nyer blog...
kasi up la cikit nama ko kat blog aku.
hehehehe.......

✿nkara✿ said...

ina,
wah wah wah
sonot ko nak postponed ek
tadak tadakkkkkkkk

✿nkara✿ said...

sumi,
oOo...nak kasik name aku up ek?
olait olait
tungguuuuuu.......