Tuesday, July 21, 2009

♪♫。゚Pulau Tali Kail゚。♫♪

~ previous episod, pulau banding...

lepas sesi punggah memunggah barang dari bas ke bot,
per-bot-an (kes nak cakap naik bot la ni) diteruskan ke pulau tali kail.
malam tu kitorang tido kat resort pulau tali kail.
aku punya la excited, resort beb... jangan bekhemah sudah.
ngeri sepanjang jalan mempikirkan mana nak berak punya pasal.

khidmat bot dari jabatan perhilitan & jabatan hal ehwal orang asli.
nasib la aku bukan jenis mabuk naik bot.
kalo tak kenyang ikan-ikan dalam pulau tu makan hasil isi perut aku.

view memang soooo awesomeeee dude....
tak larat nak snap, angin kuar bebeno. naik lak bot ala-ala laju.

sampai sana terus terjah bilik dulu.
amat selesa bila kenangkan besok kena tido tanpa tilam.
dapur belah kanan tu. siap bawak sarjan chef untuk khidmat memasak tau.

resort nih under jabatan perhutanan perak.
very suggested kalo nak buat kursus ala-ala challenging kat sini.
tapi kena masak sendri sebab takda caterer yang sanggup redah pulau
nih semata-mata nak menganto makanan kat korang.

map apa ntah, aku pun tak tengok.

batu bersurat di pulau tali kail.

yang laki-laki tengah kemarul mancing,
yang pompuan tengah memasak,
tapi pompuan sorang nih aku tak pasti.

bukti sahih , ini adalah hutan simpan kekal.

stesyen pengurusan hutan belum.

sepanjang program royal belum nih kitorang kena solat secara berjemaah.
sblom jamak takhir baca surah yasin dulu. agar program berjalan lancar.

then, soru time. eventho dok dalam hutan menu mabeles ok.
menu secara bagai, makan pun tak hengat.
diet? sila blah...

ikutkan aku sorang je gadis single mingle ikut program nih.
nasib baik la kak odah bawak anak dia, athirah skali.
boleh la dia join geng muda dan single aku.
ok ok... cik aen pun sama. (bukan puan ke? cinta nak letak mana?)

malam tu, yang laki-laki menteruskan aktiviti memancing dan melalak.
siap ada set karaoke tu. memang hebat la resort hutan nih.
sunyi sepi diterjah dengan suara-suara karat.
susah nak tido tapi ok jugak dari dengo sore lain. jeng jeng jeng...

pagi besoknya, sblom mandi masak sarapan dulu.
punya la mengigil, sejuk macam gila air fresh dari pulau.
kalo dah masak sendri tu haruslah bermacam menu.
nasik goreng je dah 2 jenis. cekodok umpan mancing malam tadi pun ada.
ikan kering goreng pun sodap, sambal sardin...teh tarik. mak aihh...
lapo lak time-time ganti pose nih.

depan bilik, boleh muat dalam 5 - 6 orang.
double room, boleh bukak pintu kat tengah-tengah.
so bleh muatkan lagi ramai-ramai.
katil, tilam, bantal, kipas, elektrik, bilik air sume ada.

sepanjang program kena pakai tudung yang tak payah iron.
mana la nak men-iron kat dalam hutan kan?
tak sia-sia aku beli tudung syria nih.
macam indon pun takda hal la, dalam hutan memang takda orang tengok ok.

bersedia nak ke base camp sungai kejar. transit kat pulau banding dulu.
nak munggah sume barang naik bot.
tengahari sampai petang ada aktiviti bersama orang asli.

tunggu next episod ye.

5 comments:

sumijelly said...

yatt......chantik tudung ko...
mana beli??

wah..best arr..berjalan jer...
jeles nya aku.........

✿nkara✿ said...

iskkk...
pehal tetibe xleh publish komen nih?

✿nkara✿ said...

haaa..bleh plak.

sambung blk~

sumi,
ko nak ckp tudung shantik ke or aku yg shantik? :9

plan nak g kemboja plak, kalo ade bajetttt...sila bagi bantuan. hehe

sumijelly said...

elo..elo...
ko nak aku bantu apa yek??
kalu nak bantuan dari segi ayat..
nah ambik ini...
"Nkara, g arr... bila lagi nak g semasa alone"

kalu bantuan lain...
"MAAF, TALIAN BANTUAN TELAH PUTUS"
wakakakaka.........

✿nkara✿ said...

sumi,

sapot ayat pun jadik la...huhu