Tuesday, June 30, 2009

♪♫。゚Good Luck Juju゚。♫♪

ingat tak semalam aku kata malas nak bawak kete sebab ada plan lain?
sapa tak ingat sila tengok entry semalam ye.
sabtu tu, aku, juju ngan bf dia, mus gerak pegi melaka.
transit kat melaka dulu before next daynye nak ke johor plak.
juju dapat futher stadi degree pendidikan matematik kat utm.
budak engineering kena blaja maths plak. aku tau ko bleh nyet...

kitorang gerak dalam pukul 3petang. tau-tau je la kalo petang, sah-sah la ujan.
agak mencabar gak la bagi driver ala-ala sipot macam aku nih.
ada plak lori vitagen bikin aku hangin masa kat area slim river.
disebabkan nak menjimatkan duit tol aku redah jalan dalam dulu.
sampai kat behrang baru masuk highway.
korang tau kan kalo bawak kete manual take time la ko nak masuk gear,
minyak ape sume sblom ko nak memecut kan?
and then, aku tau la aku dok belah kanan takyah
la ko si lori vitagen nak highbeam-highbeam aku suh ketepi.
tak nampak ke van sblah aku? time aku nak ketepi pandai lak ko
potong belah kiri plak? pastu pancung depan aku...
tak bagi signal plak tu. sket lagi nak cium bontot lori ko.macam jahanam!
kalo eksiden mau menagis mak aku dah satu hal... mak aku baru operation lak tu.
time tu ujan bai, agak-agak la kalo nak tunjuk ko punyer teror macam setan tu.
memang bengang tahap orang gila dah aku time tu.
nasib baik otak aku berfingsi secara sihat. kalo tak jenuh gak aku nak kejo
lori vitagen haprak tu. tapi yang agak terkilan tu...
bleh lupa amik no plat dia. ceh...

ok ok sabar. pastu kat highway kitorang benti kat restoren jejantas sg buluh.
pegi buang ape yang patut then mus lak nak bawak kete.
aku ingat nak bawak sampai melaka. dah dia muka takbleh blah dok belakang.
pastu siap silap masuk lorong lak. masuk jalan masuk kl la plak.
dah satu hal lagi. kalo terus jalan je kan ke senang... highway sepanjang jalan.
bertanya idak... main redah gak. agak hangin gak la aku time tu. tapi cover...
kat tol jalan duta jem macam gila. redah kl terus masuk tol sg besi.
sampai kat melaka dalam pukul 10 lebih. terus aku terbungkang tido.

besoknye, kitorang gerak dalam pukul 9 ke skudai. pakai redah je...
nasib baik la jalan nak ke utm tu senang. amik masa gak la dalam 3 jam.
nih gambar aku sempat snap...tengok la ye, malas aku nak membebel...

dak umie kalo senyum tak nampak gigi. nak cover gigi rongak dia. hehe.
lepas setel beli barang sume kat giant. hantar juju kat kolej dia.
pastu nagis-nagis sket baru kitorang blah.
punya la laju si mus ni drive. kitorang gerak dalam kul 4,
kul 7 dah sampai shah alam.
laju gak viva nih ek. kalah budak besi aku.

2 comments:

jay said...

weh juju dpt utm?bagus siot..km slm kt die..

✿nkara✿ said...

hehe..olait olait